fbpx
8.9 C
Chișinău
21 aprilie 2024

Cum suntem înșelați în supermarketuri

- Publicitate -

Există câteva strategii bine definite prin care magazinele de tip supermarket, şi nu numai, te determină să cumperi mai multe produse. Printre acestea, felul în care arată eticheta are un rol esenţial. 

Iata care sunt aceste trucuri cu care te-au atras si pe tine.

1. Felul in care arata eticheta te determina sa cumperi produsul

In cazul in care credeai ca eticheta este doar o bucatica de hartie cu pretul produsului, trebuie sa stii ca ea este mult mai mult decat atat. Culoarea, aspectul si, mai ales, pretul afisat sunt deosebit de importante pentru un magazin care vrea sa-si vanda marfa.

Bineinteles, cu astfel de imprimante zebra e greu de crezut ca etichetele nu vor arata atractiv si ca un client va trece indiferent pe langa produs, insa este important si pretul afisat. Mai mult, imprimantele de acest tip nu pot scoate doar etichete utile pentru vazarea produselor, ci si etichete utile pentru ca procesul de inventariere sa mearga mai repede. Culorile etichetelor si fontul folosit sunt si ele importante si te pot influenta in decizia de cumparare.

2. Pretul psihologic este folosit pentru aproape toate produsele

„Pretul psihologic” este printre cele mai folosite strategii de vanzare pentru orice tip de produs, de la obiecte electrocasnice scumpe, pana la lucrusoare ieftine. Desi cu totii ne-am obisnuit cu acest pret si stim ca este folosit inadins pentru a ne atrage, el inca functioneaza. Este vorba despre pretul care se incheie cu 99 in final.

Cumparatorii care vad pretul de 1,99 considera ca produsul este mai ieftin decat daca ar fi afisat 2,00. Diferenta este infima si, de obicei, oricum nu mai asteptam restul, insa acest pret are un impact important asupra deciziei de cumparare si foarte multe magazine îl folosesc.

3. Locul in care gasesti produsele care iti trebuie nu a fost ales intamplator

Ai observat ca produsele alimentare – lactate, branzeturi, legume – sunt mereu asezate in capatul magazinului? Pentru a ajunge la ele treci mai intai pe langa flori, dulciuri, produse de patiserie – tipul de produse care nu iti sunt absolut nececesare si care nu sunt de obicei trecute pe lista de cumparaturi. Cu toate ca nu aveai in plan sa le cumperi, pentru ca ai cosul gol, sansele sa pui in el un buchet de flori pentru acasa sau o cutie cu prajituri cresc.

Daca produsele de care ai cu adevarat nevoie ar fi amplasate la intrarea in magazin, nici nu ai mai ajunge in zona cu dulciuri sau în cea cu flori, asa ca nu le-ai mai cumpara. Zona de langa casa de marcat este si ea bine gandita, deoarece majoritatea clientilor asteapta cateva minute acolo, asa ca au timp sa se uite cu atentie printre produse.

4. Culorile din interiorul magazinului sunt alese ca sa te atraga

Gandeste-te cum arata in interior magazinul din care iti faci de obicei cumparaturile. De obicei sunt folosite la exterior culorile calde – rosul, galbenul – si la interior o nuanta de albastru, care te face sa zabovesti mai mult printre rafturi si, deci, sa cumperi mai mult.

5. Locul produselor pe raft este gandit inainte

Produsele sunt aranjate pe raft in functie de campul vizual al cumparatorului. De obicei, la nivelul ochilor sunt asezate lucrurile mai scumpe, in vreme ce produsele mai ieftine sunt fie mai sus, fie mai jos. Partea dreapta a magazinului este si ea tratata diferit, pentru ca oamenii au tendinta sa se uite mai mult in dreapta si sa cumpere mai multe produse din partea dreapta.

Trebuie citit

Mesaj de interes public privind recensământul

https://www.youtube.com/watch?v=mK0NahOzk5M Recensământul populației și locuințelor 2024 a început. În curând un recenzor va vizita locuința dumneavoastră și va colecta informații care sunt necesare statului pentru a...

Cetățenii pot folosi datele deschise pentru a monitoriza gestionarea banilor publici de către autorități

În prezent datele deschise îi ajută pe cetățeni să monitorizeze cheltuirea eficientă a banilor publici și pe autorități – să-și gestioneze corect bugetele. Recent,...

„Loc de mai bine este” – interviu cu președintele raionului Orhei, Vasile Adașan

  Întâi ne exprimăm mulțumirea că apreciați transparența din cadrul CR Orhei. Sunteți deschis față de presă. Acum, la începutul demarării mandatului Dumneavoastră de președinte al...

FALS: Guvernul pregătește o lovitură pentru angajații din sistemul educațional, care vor rămâne fără loc de muncă după un ordin al ministrului Educației

Primarul general al municipiului Chișinău, Ion Ceban, a afirmat că mai mulți angajați din sistemul de învățământ își vor pierde locurile de muncă în...

Cele mai recente știri

Mesaj de interes public privind recensământul

https://www.youtube.com/watch?v=mK0NahOzk5M Recensământul populației și locuințelor 2024 a început. În curând un recenzor va vizita locuința dumneavoastră și va colecta informații care sunt necesare statului pentru a...

Cetățenii pot folosi datele deschise pentru a monitoriza gestionarea banilor publici de către autorități

În prezent datele deschise îi ajută pe cetățeni să monitorizeze cheltuirea eficientă a banilor publici și pe autorități – să-și gestioneze corect bugetele. Recent,...

„Loc de mai bine este” – interviu cu președintele raionului Orhei, Vasile Adașan

  Întâi ne exprimăm mulțumirea că apreciați transparența din cadrul CR Orhei. Sunteți deschis față de presă. Acum, la începutul demarării mandatului Dumneavoastră de președinte al...

FALS: Guvernul pregătește o lovitură pentru angajații din sistemul educațional, care vor rămâne fără loc de muncă după un ordin al ministrului Educației

Primarul general al municipiului Chișinău, Ion Ceban, a afirmat că mai mulți angajați din sistemul de învățământ își vor pierde locurile de muncă în...

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.