Renato Usatîi știe cum să modernizăm agricultura – ramură strategică a economiei Republicii Moldova

0
34

Agricultura a fost, este și va rămâne încă mult timp ramura strategică a economiei Republicii Moldova. În prezent, un sfert din PIB-ul Moldovei revine din agricultură. Totodată, suntem conștienți de condițiile extreme de dificile în care activează agricultorii noștri, afectați, în primul rând, de politicile ineficiente promovate de guvernanți, de creșterea considerabilă a prețurilor la fertilizanți, la motorină, de conjuncture regională care îi defavorizează, dar și de calamitățile naturale tot mai frecvente. Partidu lNostru își manifestă o viziune coerentă și un angajament ferm față de dezvoltarea agriculturei în Republica Moldova. Prin următoarele măsuri strategice, partidul urmărește nu doar creșterea eficienței și competitivității în domeniu, dar și îmbunătățirea calității vieții în zonele rurale:

1.Pentru prima dată în istoria Moldovei independente producătorii agricoli vor putea decide cine va fi ministrul agriculturii în viitorul guvern.

Candidatura pentru funcția de ministru va fi desemnată în cadrul unui congres național cu participarea reprezentanților acestui sector al economiei. În cadrul aceluiași for delegații de la Sud, Centru și Nord își vor putea propune reprezentanții regiunilor lor pentru a candida la funcțiile de viceminiștri (secretari de stat). Astfel, ei vor putea nu doar să controleze activitatea respectivului minister, ci să aibă și posibilitatea de a se face auziți fără să aștepte cu lunile o audiență sau soluționarea unei probleme concrete.

  1. Elaborarea unui program de stat de atragerea investițiilor de lungă durată în agricultura Republicii Moldova.

Acesta va majora cota producției cu aplicarea tehnologiilor performante în volumul total al agriculturii moldovenești, va spori capacitățile de producție ca atare și, principalul, va crea locuri de muncă noi în această ramură extrem de importantă a economiei țării noastre. Focalizându-se pe investiții pe termen lung, acest program ar putea deschide noi orizonturi pentru agricultura moldovenească, încurajând inovația și creșterea economică.

  1. Susținerea de către stat a procesului de consolidare a terenurilor, de creare a formelor noi de cooperare agricolă.

Această măsură va contribui nu doar la furnizarea producției competitive, ci și la participarea plenară a producătorilor agricoli la soluționarea problemelor sociale de la sate. Prin încurajarea cooperării, se poate crea o rețea de support reciproc între producătorii agricoli, îmbunătățind astf eleficiența și sustenabilitatea.

  1. Majorarea Fondului de subvenționare a producătorilor agricoli, care le va permite agricultorilo rmoldoveni să furnizeze produse de calitate, al căror preț de cost să fie comparabil cu prețul de cost al produselor din țările ce exportă cu success produse agricole în Moldova, ca, de exemplu, Turcia și Polonia.
  2. Încurajarea prelucrării în interiorul țării a unui volum mare de materie primă și, respectiv, a exportului producției agroindustriale finale cu valoare sporită, stimulând economia și creând locuri de muncă.
  3. Dezvoltarea sectorului zootehnic și sporirea ponderii lui în volumul total al producției agricole prin înființarea fermelor animaliere, ameliorarea exploatării terenurilor, restabilirea pășunilor și a terenurilor pentru cultivarea furajere.
  4. Asigurarea controlului fitosanitar și sanitaro-veterinar în conformitate cu standardele internaționale. Aceasta va asigura calitatea și siguranța produselor, sporind încrederea consumatorilor.
  5. Înființarea unui system eficient de despăgubiri, aplicarea mai intensă a sistemului de asigurări în agricultură.
  6. Elaborarea unui plan de restructurare a datoriilor agricultorilor față de bugetul de stat, luându-se în calcul toți factorii, inclusive solvabilitatea fiecăruia.
  7. Elaborarea unui program de stat de susținere a producției agricole ecologice.

Republica Moldova își poate asuma o nișă unică de produse ecologice cu calități unice. Poziționând Moldova ca un actor de valoare în producția ecologică, se poate accesa o piață în creștereși pentru produsele autohtone.

  1. Colectarea centralizată a producției agricole cu achiziționări garantate de stat.
  2. Crearea unui system informațional efficient despre piețele externe accesibile pentru producătorii moldoveni.

Susținerea și promovarea brandurilor moldovenești pe piețele internaționale, combinată cu informații actualizate, poate deschide noi oportunități de export și recunoaștere a mărfurilor produse în Republica Moldova.

Publicitate politică

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.